which 2 english letters are foreign in the spanish alphabet
Answer:
K, W
Explanation:
K, W.
Are foreign letters in the spanish alphabet.
..
1/3
Listen to what Verónica says and answer the question according to what you hear.
What subjects were NOT taught in
Verónica school?
Japanese or French
French or computer science
Spanish or English
Japanese or geography
2/3
Listen to what Verónica says and answer the question according to what you hear.
Where did the school meet together
The cafeteria
The auditorium
The library
The gym
3/3
Listen to what Verónica says and answer the question according to what you hear.
What did the principal do?
he visited the classes
he was also the librarian
he was always in his office
he taught band
Mi secundaria era muy pequeña, algunas materias como japonés o francés no estaban indicadas, solo se enseñaba español e inglés, no teníamos público. Cuando teníamos que juntarnos, lo hacíamos todos en la cafetería. El director era muy bueno, nos conocía muy bien a todos, nunca estaba en su oficina. Siempre visitaba las clases, la biblioteca de la escuela también era una librería, y podíamos comprar pegamento, reglas, cuadernos o lo que necesitáramos. Ese dinero se utilizó para pagar los instrumentos y uniformes de la banda escolar.
Answer:
Japanese
library
he taught band
I need someone to tell me what they think about a short paragraph for a presentation of just over 3 minutes.
The paragraph is this:
El video que elegí habla de una enfermedad que está afectando a las estrellas del mar y explica cómo es la enfermedad (síntomas y cómo las mata), también hay algunos datos e informaciónes como, dónde está la concentración de la enfermedad, cuántas estrellas del mar han sido ya afectadas y si tiene cura.
Yo creo que el video es educativo porque habla de un tema interesante que no tiene mucha visibilidad o que muchos no consideran un problema real, y es muy poco probable que se discuta este tema en una escuela, por ejemplo.
El video es bastante efectivo porque trae información completa de una manera clara y objetiva y además no requiere que quienes miran el video sepan mucho sobre el tema, como conocimiento de virus y bacterias.
El tema del video se explicaría de manera menos efectiva en un salón de clases porque los maestros explicarían el tema con el objetivo de que los alumnos estudien sobre él, o se usaría para introducir a un tema de la clase, y no algo que despierte la curiosidad por saber más.
Answerer: I think the paragraphs are good, I might re-word a couple of sentences but other than that pretty good. So, is your assignment to right the paragraph or to make the video and you just want to make sure it's good?
Explanation:
1.
What is the formula
for present progressive?
Col
all
Answer:
The present progressive, also called the present continuous, is formed with the verb BE conjugated in the simple present followed by a present participle. This is the formula: Subject + BE + (verb+ing). Before you continue, review these lessons: Verb BE | Present participle.
Explanation:
Clasifica la oración:
Paraguay no tiene grandes cordilleras.
declarativa negativa
declarativa afirmativa
O pregunta total
O pregunta parcial
Declarativa negativa
Explanation:
becuase its stating something and not questioning it
Completa. Fill in the blanks with the correct comparative words:
tan; como -- peores que -- más; que -- menos; que -- mejor que
1. Yo tengo cinco vestidos y mi mejor amiga tiene tres vestidos. Yo tengo vestidos mi mejor amiga.
2. La vendedora tiene muchas máscaras de jade y mi profesora tiene una máscara de jade. Mi profesora tiene máscaras de jade la vendedora.
3. Los trajes tradicionales mayas son coloridos (colorful). Los huipiles son coloridos también (also). Los trajes tradicionales mayas son coloridos los huipiles.
4. Las sandalias no son cómodas. Los zapatos sí son cómodos. Las sandalias son los zapatos.
5. Mi abuela tiene una blusa muy vieja (old). Yo tengo una blusa nueva (new). Mi blusa es la blusa de mi abuela.
Answer:
1) Yo tengo más vestidos que mi mejor amiga.
2) Mi profesora tiene menos máscaras de jade que la vendedora.
3) Los trajes tradicionales mayas son tan coloridos como los huipiles.
4) Las sandalias son peores que los zapatos.
5) Mi blusa es mejor que la blusa de mi abuela.
Explanation:
Gl :)
el viaje fue maravilloso pero perdimos todas maletas
Answer:
Llene el espacio con el adjetivo posesivo correcto. Note la pista (clue) entre paréntesis.
El viaje fue maravilloso pero perdimos todas ________ (our) maletas.
• A. nuestras
• B. sus
• C. mis
• D. tus
Explanation:
In Spanish, the possessive adjective "nuestras" is used to indicate possession by "nosotros" (we/our). It agrees with the feminine noun "maletas" in both gender and number. Since the context of the sentence suggests that the speaker is referring to "our" maletas (our suitcases), the appropriate possessive adjective is "nuestras."
en que medio publicitario fue publicada la entrevista?
Answer:
No has adicionado la entrevista. Puede ser de qualquer sito
C. Apunta las cualidades necesarias para
cada empleo del anuncio de Miquel Angel
In general, job advertisements may list various qualities or qualifications that are necessary for the job. These may include:
Education and qualifications - The advertisement may specify the level of education or qualifications required for the job, such as a high school diploma, a college degree, or specific certifications.
What is the advertisement?Others are:
Skills and experience - The advertisement may list specific skills or experience that are required for the job, such as computer proficiency, communication skills, or experience in a particular industry.
Personal qualities - The advertisement may list personal qualities that are important for the job, such as being reliable, having a positive attitude, or being able to work well in a team.
Physical requirements - The advertisement may specify any physical requirements for the job, such as the ability to lift heavy objects or stand for long periods of time.
Lastly, Other requirements - The advertisement may list any other requirements for the job, such as a valid driver's license, availability for travel, or fluency in a particular language.
Learn more about advertisement from
https://brainly.com/question/1658517
#SPJ1
lee la lista de palabras relacionadas con la naturaleza y su conservación y escribe su cognado en español.
Explanation:
como te ayudo si ni ejemplos das
No hay ejemplos
como ayudamos?
Unjumble: a ya la cruza plaza derecha la dobla
Answer:
О Cruza la palza y dobla a la derecha.
Explanation:
Cruza la plaza y dobla a la derecha.
...
¿Cuál es el proceso que debe seguirse en la mesa redonda?
Answer:
Los participantes acuerdan un tema específico para discutir y debatir. Cada persona tiene el mismo derecho a participar.
Explanation:
What are the numbers from 16-39 are written as one word in spanish
Answer: dieciséis a treinta y nueve
Explanation:
dieciséis, diecisiete, dieciocho, diecinueve, veinte, veintiuno, veintidós, veintitrés, veinticuatro, veinticinco, veintiséis, veintisiete, veintiocho, veintinueve, treinta, treinta y uno, treinta y dos, treinta y tres, treinta y cuatro, treinta y cinco, treinta y seis, treinta y siete, treinta y ocho, treinta y nueve
Lee y empareja cada frase con su sujeto o pronombre correcto para el espacio en blanco. Read and mat
subject or pronoun for the blank. (4 points)
Column A
Column B
necesito el tenedor en la mesa.
a. Tú
2.
habla con > el mesero.
b. Ella
3.
que comparte, señor Oriol?
C.
Usted
4.
escuchas al mesero.
d. Yo
Answer:
1. El tenedor
2. el mesero
3. compartre
4. ( i dont get the question)
5. escuchas
Explanation:
De acuerdo con la información podemos inferir que las oraciones quedan así: Yo necesito el tenedor en la mesa, Usted habla con el mesero, Ella comparte, señor Oriol, Tú escuchas al mesero.
¿Cómo emparejar las oraciones?Para emparejar las frases con los pronombres debemos leer cada una de ellas y establecer la forma correcta en la que coincide cada uno con su respectivo pronombre. Entonces, los pronombres o sujetos adecuados para completar cada oración son los siguientes:
"Necesito el tenedor en la mesa." - Yo necesito el tenedor en la mesa."Habla con el mesero." - Usted habla con el mesero."¿Que comparte, señor Oriol?" - Ella comparte, señor Oriol."Escuchas al mesero." - Tú escuchas al mesero.Aprenda más sobre pronombres en: https://brainly.com/question/28038408
#SPJ2
Necesito un texto argumentativo inventado URGENTE, con Introducción de una cuartilla o mas, Desarrollo con dos cuartillas o más y Conclusión con una cuartilla o más, AYUDAAAAA!
The argumentative text, with an Introduction will be on the importance of education. Education is very important in making people and communities better. It helps people improve themselves, connect with others, and do well financially.
What is the educationMost people believe that it's very important for people to have this right and it helps them to feel more powerful. In this writing, we will talk about how education is really important.
It can change people's minds and make them think carefully. It can help everyone be treated fairly. It can also encourage new and creative ideas.
Learn more about education from
https://brainly.com/question/919597
#SPJ1
Task: Write an email to your best friend. It includes the following information:
1. Tell him/her why you value his/her friendship (one sentence)
2. Mention two characteristics you like about his/her personality.
3. Invite your friend to do something fun to celebrate your friendship.
Use the organizer below to plan your message.
1. Write a greeting
2. Write a sentence to express your opinion of their friendship
3. Write down two positive characteristics your friend possesses:
a.
b.
4. What are you going to invite him to do?
5. When? where? and at what time?
6. Write a farewell
In spanish
How to write an email: Start with: Hi James, I want to tell you that I really like being your friend.
Also: Express the importance of your friendship such as : I want to tell you how much I value our friendship. Positive characteristics of your friend
What is the email writing steps?Also, there should be Farewell such as: I hope you can join me to have a good time together. I can't wait to see you! and closing remark
For example in Spanish the email is:
Asunto: ¡Celebrando nuestra amistad!
¡Hola James!
Quería tomarme un momento para decirte cuánto valoro nuestra amistad. ¡Eres un amigo increíble! Me encanta tu lealtad y sentido del humor. Para celebrarlo, ¿qué te parece si vamos al nuevo parque de diversiones el próximo sábado 24 de junio a la 1:00 PM? ¡No puedo esperar para pasar un tiempo genial juntos!
Cuídate mucho,
Milda
Learn more about email writing from
https://brainly.com/question/24688558
#SPJ1
Que es una parafrasis?
alguien me dice?
\( \huge \boxed{\mathbb{PREGUNTA} \downarrow}\)
Que es una parafrasis?\( \huge \boxed{\mathfrak{Parafrasis} \downarrow}\)
A veces, cuando decimos algo, a menudo exageramos o cambiamos lo que alguien más dijo por algo en nuestras propias palabras, proporcionando la declaración con mayor claridad y captando más interés que la versión original. Esto se conoce como parafrasis.Aquí hay un ejemplo para parafrasear \(\downarrow\)
Versión original
Es dueño de esa floristería dentro del centro comercial 'BLACKPINK' y vende tulipanes.
Versión parafraseada
Él es dueño de esa gran floristería dentro de ese centro comercial 'BLACKPINK' que vende esos hermosos tulipanes que le encantan a su amiga Rosé.
Debe tener en cuenta que no debe cambiar el significado / contexto de la oración original mientras la parafrasea.Answer:
Explanation:
Paráfrasis es una explicación breve y concisa acerca de un párrafo o un texto, es decir, se da a entender, con otras palabras, de manera más comprensible, lo que un texto pretende comunicar.
como le explicarias las siguientes palabras a una persona que no sabe que quieren decir usa tus palabras sinonimos o una para tu explicacion
7- Escribe un breve ensayo reflexivo basado en la lectura, teniendo en cuenta la estructura: Temas sugeridos: -Importancia de la familia. -La familia, célula básica del amor. -Mi rol dentro de la familia.
Ayudaaaa porfaaaaaaaa
Answer: in English and Spainish
Explanation:
i’ll give brainliest to who ever answers
lee el libro “me llamo rigobertos menchú y así me nació la conciencia” y responde atlas preguntas
1. ¿Cuáles crees serían unas posibles
soluciones a los problemas entre las
comunidades indígenas y el gobierno?
2. ¿que opinas sobre rigoberta menchú? ¿como la describirías?
1. If there is no noun present, what formula do we use for the superlative?
2. What is the superlative formula used when there is a noun present?
3. What is the irregular comparative formula when using the words mejor, peor, mayor, and menor?
4. What two words are not used when mejor, peor, mayor, or menor are present?
Answer:
1. definite article (el / la / los / las) + más / menos + adjective / adverb + de
2. definite article (el / la / los / las) + noun + más / menos + adjective / adverb + de
3. definite article (el / la / los / las) + mejor / peor / mayor / menor + de
4. Más and menos.
Explanation:
Examples:
1. El más grande de la ciudad. (The largest in the city.)
2. El edificio más hermoso de la ciudad. ( The most beautiful building in the city.)
3. El mayor de todos sus hermanos. ( The oldest of all his brothers.)
4. Mejor (best), peor (worst), mayor (oldest, largest, biggest), and menor (youngest/smallest) are all irregular, meaning we don’t use más or menos with them. Example: Marta es la mayor de sus hermanas. ( Marta is the oldest of her sisters.)
Raul Castro es el presidente de Cuba.
true or false
Answer:
False/Falso
Explanation:
El presidente de Cuba es Miguel Díaz-Canel. The president of Cuba is Miguel Díaz-Canel.
Tenemos que 1. ________(revisar, revisamos) nuestro visado de turista antes de nuestro viaje a México. 2. ________(visitar, visitamos) la ciudad de México y las ruinas mayas es un sueño que tenemos. Es necesario ir a la clínica para inmunizarnos antes de viajar. Preguntaremos si 3. ________(se permiten, se permite) dos o tres maletas por persona. 4. ________(andar, andamos) solos en ciertas zonas de la ciudad de México no es una buena idea así que alquilaremos a un guía.
Answers in bold and underlined.
Answer: Tenemos que revisar nuestro visado de turista antes de nuestro viaje a México. Visitar la ciudad de México y las ruinas mayas es un sueño que tenemos. Es necesario ir a la clínica para inmunizarnos antes de viajar. Preguntaremos si se permiten dos o tres maletas por persona. Andar solos en ciertas zonas de la ciudad de México no es una buena idea así que alquilaremos a un guía.
Translation: We have to check our tourist visa before our trip to Mexico. Visiting Mexico City and the Mayan ruins is a dream we have. It is necessary to go to the clinic to immunize ourselves before traveling. We will ask if two or three suitcases per person are allowed. Walking alone in certain areas of Mexico City is not a good idea so we will hire a guide.
What does primero means
Answer:
A
Explanation:
• Jesselin padille
mbre
el equipaje O
1. la coma
ontextos
Correcto o incorrecto Make a check mark if the caption matches the image. If they do not match, write
new caption.
1 hotel O
avión O
llave O
el mar O
2.
el ascensor O
5.
EL DORADO C
la playa O
8.
Fecha
el campo O
11.
la motocicleta O
3.
el aeropuerto O
6.
la habitación O
9.
Lecci
la cama O
12.
(202)
1 hotel dos playas 3 fecha 4 el aeropuerto 5 la habitación 6 léxica + 9/10 la motocicleta
Análisis del poema el negro tras la oreja
De acuerdo con la información del poema se puede inferir que este poema se trata sobre la negación de la influencia negra y el mestizaje.
¿De qué se trata el poema "El negro tras la oreja"?El poema se trata sobre la negación que ocurre en América y el Caribe sobre los parientes negros. Por ejemplo, de negar a la abuela por tener el color de piel negro.
Este poema se enfoca en ese mensaje debido a que el mestizaje durante la Colonia fue una practica masificada que causó que la mayoría de las personas tengan un pariente o familiar de origen Africano.
Aprenda más sobre poemas en: https://brainly.com/question/24582931
#SPJ1
• ¿Conoces como mutan los virus?, ¿Sabes cuántas variantes respecto al virus original (Sars Cov-2) han identificado los científicos hasta la fecha? • ¿Cuáles son los avances de la ciencia sobre el virus causante de la pandemia? • ¿consideras que existen espacios de participación en tu colegio o comunidad, toman en cuenta tu opinión? • ¿Cuándo existen asambleas todos cuentan con los elementos de bioseguridad?
Answer:
No conozco mucho sobre cómo mutan los virus, pero entiendo que cambian su estructura para adaptarse y sobrevivir.
La cantidad de variantes detectadas es de alrededor de 3000. Es necesario aclarar que no es lo mismo una nueva cepa del virus, con una diferencia marcada respecto del original, que una variación o mutación.
Los últimos avances se centran en la producción de vacunas, como la de Pfizer o la AstraZeneca, y el análisis de sus resultados.
Si bien toda la comunidad se encuentra en la misma situación, faltan espacios de participación para ayudarnos a afrontar la pandemia y sus consequencias. En todos los encuentros xcumplimos con las normas de bioseguridad.
Explanation:
Científicos estiman que el coronavirus ha mutado en más de 3.000 puntos de la cadena genética y es capaz de mutar hasta una vez por semanas.
II. Spain in Maps. (Each individual student should post an original comment.)
Take a close look at a map of Spain. You may view a map that represents Spain within the world, in Europe or the country all on its own. Include one comment about something that you have discovered or that you feel should be pointed out as an interesting fact to keep in mind. Below, is an example:
(Note how I start with an observation that results from looking at a map. In my comments, I do include the results of a bit of research so as to quantify what I suspected, what I saw on the map.)
I see that Spain is much closer to Africa than I thought it was. Research reveals that at its closest point, Morocco is only 9 miles away when you cross the Strait of Gibraltar. So, the Strait of Gibraltar is actually a rather narrow passageway to the large Mediterranean Sea. In other words, if this passage were closed up the Mediterranean Sea would be an enormous lake!
After scrutinizing a map of Spain, it dawned on me that the nation's coastal region is quite an assortment, spanning roughly 4,964 kilometers (equivalent to 3,084 miles).
What is the text about?Spain has a vast stretch of coastline that presents various scenic beaches and coastal regions for tourists to discover. Furthermore, it highlights the nation's strong bond with the neighboring bodies of water, such as the Atlantic Ocean and the Mediterranean Sea.
Spain's varied coastal topography, with vast stretches of sandy shorelines and jagged cliffs, offers abundant options for travel, aquatic sports, and maritime pursuits. Spain's extensive coastline offers an array of captivating landscapes and experiences that are worth contemplating.
Learn more about Spain from
https://brainly.com/question/24126663
#SPJ1
Baxter and Montgomery suggest that all people desire to haveA.certainty in their relationships.B.novelty in their relationships.C.concealment in their relationships.D.All of the answers are correct
The correct option is D, all of the above. Baxter and Montgomery suggest that all people desire to have novelty in their relationships, concealment in their relationships, and certainty in their relationships.
Baxter and Montgomery suggest that all people desire to have what?According to Baxter and Montgomery's relational dialectics theory, individuals desire all three elements mentioned in the options:
A. Certainty in their relationships: People seek stability, predictability, and assurance in their relationships. They desire a sense of security and knowing what to expect from their partners.
B. Novelty in their relationships: Individuals also desire excitement, variety, and new experiences in their relationships. They seek to avoid monotony and routine, and they value spontaneity and fresh interactions.
C. Concealment in their relationships: Baxter and Montgomery also suggest that individuals desire privacy, autonomy, and the ability to keep certain aspects of their lives or relationship hidden from others. They acknowledge that not everything needs to be shared with everyone and that maintaining some level of individuality and personal space is important in relationships.
Therefore, all of the answers (certainty, novelty, concealment) are considered valid desires that people may have in their relationships, according to Baxter and Montgomery's theory.
Learn more about relational dialectics theory:
https://brainly.com/question/13511327
#SPJ1
4
23
Instrucciones: Translate the following sentences into the Preterite or the Imperfect.
1. There was a beautiful (bella) girl and her name was Cenicienta. (haber/ser)
2. She worked every day for her evil (malvada) stepmother (madrastra). (trabajar)
3. One day there was a dance in the kingdom (el reino). (haber)
4. The stepsisters (hermanastras) dressed in beautiful dresses. (vestirse)
5. Cenicienta stayed at home and worked. (quedarse/trabajar).
6. Cenicienta was in the garden and was crying because she wanted to go to the dance. (estar/llorar/querer
a ir)
7. Suddenly, arrived her fairy godmother (la hada madrina). (llegar)
Answer:
1. There was a beautiful (bella) girl and her name was Cenicienta. (haber/ser)
1.- Ella era una bella muchacha y su nombre era Cenicienta
2. She worked every day for her evil (malvada) stepmother (madrastra). (trabajar)
2.- Ella trabajaba todos los días para su madrastra malvada.
3. One day there was a dance in the kingdom (el reino). (haber)
3. Un día hubo, en el reino, un baile.
4. The stepsisters (hermanastras) dressed in beautiful dresses. (vestirse)
4.- Vistieron bellos vestidos las hermanastras.
5. Cenicienta stayed at home and worked. (quedarse/trabajar).
5.- Cenicienta se quedó trabajando en casa.
6. Cenicienta was in the garden and was crying because she wanted to go to the dance. (estar/llorar/querer a ir)
6.- Cenicienta lloraba en el jardín pues quería ir al baile.
7. Suddenly, arrived her fairy godmother (la hada madrina). (llegar)
7. De pronto, llegó su hada madrina.